Buhuu så synd om mig

Usch nu har jag legat sjuk i flera dagar. Simon var sjuk halva förra veckan så det var väntat att jag skulle få det med. Jobbade till klockan 18 i fredgas och kände mig relativ pigg då, kände lite i halsen bara.
Här hemma sen hade jag och Simon lite myskväll och gjorde egengjord pizza med ruccula. Så mumsigt!
Myskvällen varade dock inte så länge för jag började känna mer och mer i kroppen att jag skulle bli sjuk så det blev en tidig kväll för mig, la mig runt 21 tiden.. Lika bra det tänkte jag eftersom jag visste att jag hade många jobbtimmar framför mig den helgen.
Klockan ringde halv 9 och hela min kropp bara skrek "FUCK IT VILL INTE VARA SJUK!" Men precis vad jag blivit. Dock så var det min första dag på Atteviks så ville ändå gå dit. Började där vid 10 och jobbade till 11.30, lugn start. Var mest för att jag skulle få intruduktion innan det börjas på riktigt.
Känner redan nu att det kommer slitas mycket hår i från min sida, kommer verkligen bli en utmaning eftersom jag inte kan någonting om bilar. Men det var jag ärlig med och sa på intervjun och det såg de tydligen inte som ett problem eftersom jag är villig och lära mig. Desutom har jag deso mer kunskap om människor och det var nog det de gick på. För er som undrar så kan jag berätta lite vad min tjänst där kommer innebära.
Jag är alltså hallvärd för dem, det innebär i stora drag att jag ska underlätta arbetet för säljarna när de har mycket att göra. Så ska prata med kunder, hjälpa dem (om jag kan) ,bjuda på kaffe i väntan på att en säljare kan hjälpa dem. Ta bilarna till tvätten, provköra bilarna och hjälpa kunderna ut på provkörning. I stora drag är det detta sen kommer det säkert bli massa extra här och där. Som ni hör ett väldigt basic jobb men som verkar grymt kul, kommer typ inte kännas som att man inte jobbar :)
När klockan slagit halv 12 i lördags så gick jag från Atteviks och tog mig till nästa jobb, Konsum. Där var dagen desto hårdare. Min förkylning hade blivit ännu värre och kände mig hemsk! Alla på jobbet såg hur dåligt jag mådde och undrade om inte jag skulle ta och gå hem. Men jag är en redig fighter och går inte hem i första taget. Klarade hela passet som var till kl 20. Skulle jobba både på Atteviks och Konsum dagen efter också men nej det gick inte så sjukanmälde mig redan på lördagen från båda jobben. Så himla typiskt! Speciellt att säga nej till en söndag på Konsum är inget roligt eftersom det är så bra betalt då men det hade verkligen inte gått..
Direkt när jag kom hem från jobbet var det bums i säng. På söndagen var det verkligen sängen hela dagen, minns inte ens när jag mådde så dåligt sist. Typ bara sov och vilade, sov och vilade. Hade ingen matlust heller eftersom inget smakade.
Måndagen skulle jag med jobba på Konsum men det var sängen som gällde då med.. Hade några timmar på Atteviks på tisdagen men var fortafarnde inte bra. Sen onsdag och idag så har jag faktiskt inga jobbtider så har tid på mig att vila upp mig. Det är mycket bättre nu men det är fortfarande något som hänger i.
 
Idag har jag faktiskt varit duktig och städat hela lägenheten, bytt lakan och håller nu på att tvätta dem.
Dock är jag typ helt slut nu efter det haha usch. Saknar verkligen att träna och hålla igång men som det är just nu vågar jag inte gå till gymmet, Känns så onödigt att börja för tidig och så tar det ännu längre tid innan jag blir helt bra.
I morgon ska jag fan jobba i alla fall! Sen får min kropp säga vad den vill haha. Helgen blir även jobb med, på Atteviks så då ska det sättas igång på riktigt och sen börjar mina varanan helg där.
Kvällarna är ännu oklara :)
Nu tänkte jag ta mig ett mellis och kolla på Pretty littel liars som har varit mitt sällskap nu när jag varit sjuk!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0