Trasig

Haft ännu en hemstudie dag idag, precis som hela veckan. Men i morgon är vi tillbaka i skolbänken igen minsann.
Gillar verkligen det här att man går i skolan några dagar och pluggar hemma några dagar. Himla skönt. Om man nu kan ta tag i plugget, vilket jag kan ha liiite problem med.

Igår var det zumba igen med Ida och jag ÄLSKAR det! Så sjukt roligt, vi köpte kort nu också så nu blir det till att gå varje vecka.

Idag så läste jag ut min bok som jag läst. Trasig heter den. Precis vad man känner sig efter den också. Det är en sann berättelse om hur en flicka växte upp med att hennes styvpappa, hans pedofil vänner och många fler utnyttjade henne sexuellt och slog henne genom hela hennes barndom. I allt detta finns det ett samhälle som vägrar lyssna på rop från hjälp från henne och andra barn som utsätts. Inte ens hennes egna mamma. Hon vet om allt men gör inget åt det, hon gör det snarare bara värre. Så på ett sätt är det väldigt skönt att boken är slut för den är väldigt tung, man blir verkligen berörd. Men den är riktigt bra om man nu kan säga så.
Har jue bestämt att jag ska läsa mer så har beställt två nya böcker som kom idag, kan hända att jag börjar med en av dom i kväll!

Annars så har jag varit i Eksjö i dag, gjorde lite ärenden och shoppade. Råkade få med mig två tröjor hem.. Efter det tog jag mig till gymmet i Aneby och var där i en och en halv timme. Blir nog till att köpa ett kort där, bra träning och spana på snygga killar, perfekt kombinaton!

Resten av kvällen ser ut att bli lugn, läsa lite förestagsekonomi, eventuellt min bok eller en bra film. Dags att ladda för skolan i morgon!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0