Sammanfattning av år 2010

Då börjar året 2010 lida mot sitt slut. Det har gått så otroligt fort och jag har haft ett fantastiskt år! Tänkte att jag skulle sammanfatta lite av det som hänt under året.

Förra nyår firade jag i Värnamo tillsammans med helt underbara människor! Kände bara en enda person där från början men när jag reste hem hade jag massor nya bekantskaper. Lätt bästa nyår jag haft :)

Jag har haft mycket i skolan med många kurser jag velat satsa på. Minns att vi skulle skriva ett skolarbete i samhällen om brott och straff, ett arbete som slutade på 17 dataskrivna A4-sidor för min del. Mycket jobb men blev även bra resultat :)

Umgåtts mycket tillsammans med vänner, hittat på bus och haft det allämänt bra med folk jag gillar!

21 februari kom den dagen jag väntat länge på. Jag blev 18 år och en helt ny värld öppnades! :D haha
Jag minns pinsamt nog att 12 mars var första gången som jag gick ut tillsammans med Elin och Jessica. Vi gick ut på Centrum, vilket jag inte visste då sen skulle bli mitt favoritställe, hehe. Sen var jag fast i kroglivet helt enkelt. Spenderat många kvällar på den klubben och andra ställen i olika städer.

Jag och min klass anordnade en modevisning som blev riktigt lyckad! Tyckte vi hade sjukt kul tillsammans under den tiden och jag tyckte alla var super duktiga. Men på ett sätt var det skönt när det var över för jag minns att jag var jätte sjuk. Hade knappt någon röst och fick snyta mig flera gånger i pauserna. Sjuk är något som jag varit mycket under året också.. (till exempel nu, haha)

Jag tillbringade mycket tid till övningskörning och mycket teori. 1 juni var körkortet mitt! Klarade teorin på första försöket med 61 rätt och var super pepp till uppkörningen nästa dag. Där jag kuggade. Men ungefär en vecka senare fick jag ny tid och klarade den så vad gör det nu? :)

Jag fick chansen att flyga för första gången i mitt liv. Resan bärde av till London med HP08. Mycket fin stad måste jag säga men vi fick nog se lite "baksidan" av den. Bodde på ett jätte skruttigt vandrarhem som inte riktigt gick hem bland oss. Men shoppingen, mums hur bra som helst. Fick se fina sevärdigheter och uppleva London.
Men oerhört skönt att komma hem tillbaka till Sverige och sluta 2:an några dagar senare. Det ville firas men alla var inte 18 och andra var opepp. Så Ida, jag och Sofie satte oss på tåget till Jönköping. Ingen aning om hur vi skulle komma hem eller nåt. Vi skulle bara ut haha. Den gången var den absolut roligaste gången jag varit ute. Hela staden var full av studenter och alla var så glada, vi dansade hur mycket som helst och levde för kvällen. Det var början på det fina festis-bästis gänget :')

Jag fick uppleva min absolut bästa sommar! Hade mitt första riktiga sommarjobb (om man inte räknar med Stalpets café, haha) Fick jobb på Elgiganten genom en arbetsintervju, blev satt på TV avdelning utan att kunna någonting. Men det var något jag fick lära mig med tiden. Men just när jag började var det lite bråttom att jag kunde ganska mycket för han jag jobbade med på min avdeling skulle ha semester i en vecka efter min första vecka. Så jag skulle vara där helt själv en vecka, självklart fick jag hjälp när det var något jag inte kunde men för det mesta fick jag greja det själv för de andra hade jue sina avdelningar och kunder. Helt klart en upplevelse och bra erfarenhet att jobba där :)
Sommaren var minst sagt galen. Jag kan inte ens räkna till hur många gånger vi var ute och festade och vill inte räkna hur mycket pengar jag gjorde av med på just det. Men allt var verkligen värt det. Mesta dels var vi i Jönköping men även i Linköping och Eksjö. Blev en hel del kvällar på Centrum, hehe. Och nästan alla gånger var så lyckade och roliga! Och självklart galna, blir lätt så med Sofie, Ida och mig tillsammans. Fått träffa jätte härliga nya människor som jag är så glad att jag träffat!
Jag besökte fina ön Öland tillsammans med trevligt sällskap sista veckan innan skolan började igen. Kanske inte bästa veckan att åka för var inte mycket folk och inte det bästa vädret.. Men ett fint sätt att avsluta sitt sista sommarlov måste jag säga :)

Jag har börjat mitt tredje och sista år på gymnasiet. Känns både roligt, skönt och väldigt läskigt. Något som betyder att jag innan 11 juni nästa år ska veta vad jag vill göra. Om jag vill plugga vidare, i så fall vart och till vad? Eller om jag vill jobba lite först. Något som jag tänkt mycket på nu på senaste tiden men inget jag kan komma fram till ett vettigt beslut om.
Jag har tittat på många artister live. Men absolut bäst har varit Hoffmaestro, några som jag tittat på två gånger. Första gången var tillsammans med fina Ida i Eksjö på Statsfesten. Riktigt lyckad och rolig kväll tillsammans med min fina vän :)
Andra gången var i Parken i Tranås, även där en super rolig och svettig kväll med massa dans och härligt folk! :D
Ryktas om att dom kommer tillbaka nästa året, något jag abslout ska gå på ;)

Jag fick det klart för mig att jag inte alls är så smart! Haha skrev Högskoleprovet en hel dag. = jätte svårt och inte alls något för mig..
Har startat upp UF företaget tillsammans med vännerna Matilda, Sara och Johanna! Något vi hade jätte problem med i början med. Att komma på en hållbar affärsidé och allt. Men när vi hade Öppet hus gick det jätte bra och vi hoppas det fortsätter så!
Jag har samanlagt haft 10 veckors praktik under året. Alla veckor i butik. Något jag inte vill va de nästa 5 veckorna!

Haft många mysiga kvällar tillsammans med vänner men om jag ska vara ärlig har det varit mest fest! Haha har firat Alice och Julia att de blivit 18, spenderat många kvällar i Eksjö med min tvilling hihi.
Lucia hade jag en galen natt med min klass och firat att det är halva tiden kvar till studenten med julmiddag.
Firade julen hemma tillsammans med nära och kära. Juldagen var jag i Parken och festade. Sen dess har jag i princip bara legat hemma och varit sjuk och i morgon är det nyår igen och det ska jag fira inne i Tranås :)

Det kan man säga varit mitt 2010 i helhet. Är riktigt nöjd med året, gjort massa roliga saker och kommit personer mycket närmare som jag är super tacksam för :) Även glidit i från person som jag egentligen inte vill :/
Kan inte säga att jag ångrat allt för mycket detta året. Klart allt har kanske inte varit genomtänkt men tycker inte man ska ödsla massa energi på att ångra det man gjort, det är det man inte gör man ska ångra istället.
2011 kommer bli ett toppen år, känner verkligen det på mig! Kommer ta studenten och förhoppningsvis åka på min första solresa. Hoppas komma in på någon skola jag vill gå på och ah bara leva livet! :)

Duktigt av dig som orkat läsa detta haha. Och jag önskar dig ett gott nytt år :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0