150114

Som jag nämnde tidigare i ett inlägg så var jag på arbetsintervju i början av året och ja jag fick det.
Så jag är åter igen tillbaka på Coop Konsum. Fast nu i Jönköping. Det känns faktiskt väldigt roligt, jag trivdes väldigt bra i Aneby när jag jobbade där så får hoppas att detta blir lika bra. Har test jobbat två gånger och fått lite intruduktion. Första dagen ville de se hur jag var i kassan och typ "öva" på det. Men kassaledaren där tyckte jag var jätteduktig så jag behövde absolut inte öva något mer. Ni ska veta att när man är arbetslös och skickar ut CV efter CV men bara får som svar "vi har valt att gå vidare med andra sökande" känner man sig så sjukt dålig och värdelös. Så trots att detta jobb inte är raketforskning precis så kändes det väldigt skönt och höra igen att man är duktig och bra på det man gör.
Min tjänst där kommer främst att vara kassan men de har även en delikatess där som jag ska få jobba i.
Var och testade på det tre timmar igår men gick mest brevid för att se hur allt går till och så. Det verkar roligt men sjukt mycket rutiner och saker att lära sig. Kommer nog ta en tid innan man känner att man kan det där. Men de jag gick brevid var jätte snälla och hjälpsamma så de sa att jag bara kunde fråga om det var något.
Jag ska bara vara extra jobbare, så de ringer in vid behov. Men det lät på chefen att det kan bli rätt mycket ändå så vi får hoppas på det. Sen är det två som ska sluta i delikatessen så kankse kan bli en del där.
Ska lära mig kvällsrutinerna vid stäning i kväll, börjar kl 20.00-23.15 haha kommer kännas konstigt att åka till jobbet så sent. Att det är en butik med så långa öppetider har jag inga problem med (än). Aneby hade till 22 lixom så det är ju bara en timme längre, blir bra med OB ;)
Eftersom jag inte vet hur mycket tider jag får tänkte jag att det kan vara klokt och behålla mitt jobb på MEMU.
Där får jag ju lixom i princip välja mina tider själv varje vecka så det kommer inte direkt att krocka.
 
I väntan på jobb ikväll har jag faktiskt en lugn och skön dag. Har tränat och håller på att tvätta, typ det.
I morgon blir det dubbelt upp med jobb och även fredag, feels good to be back!!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0