11 april

Denna vecka börjar gå mot sitt slut, fredag idag. Även att jag jobbar i helgen så känns fredag alltid lite extra bra.
Dock är jag hur trött som helst. När klockan ringde 06.00 imorse för att gå upp och köra spinning med Sandra tog det emot sjukt mycket. Men när man väl tagit det där steget ur sängen känns det ju grymt. Spinningen var sååå jobbig, en riktig utmaning och jag ligger i sängen helt utmattad fortfarande haha. Mina ben kändes som bly redan innan jag började trampa pga tidigare träningsvärk så det var tungt idag. Men vilken känsla efteråt, helt fantasiskt!
Vet inte riktigt vad det varit med mig denna veckan, varit så himla trött. Visst har jag tagit mig upp men det har varit kämpigt. Igår var nog värst haha. Vaknade 05.45 som alltid när Sandra och jag ska köra gym. När jag har bestämt att jag ska träna med någon då går det bara inte för mig och skicka att jag inte kan pga trötthet, det kan jag bara inte med. Så jag tar det där jobbiga steget och tar mig upp ur sängen och precis när jag gjord det får jag ett sms av Sandra där det står att hon hade ont i magen och inte kunde träna. Aja tänkte jag då har jag två val. Jag kan ta den lättaste vägen och slänga mig i sängen igen och somna om. Eller så kan jag göra något bra av att jag faktiskt tog mig upp. Det blev något bra, 6 km promenad fick starta dagen och när jag kände de första andetagen av den friska luften ute kände jag med en gång att jag gjorde rätt val. Men kan säga att om Sandra skickat sitt sms 5 sek tidigare hade jag alla gånger legat kvar i sängen hehe men det där med att jag redan tagit mig upp gjorde allt.
 
Igår på morgonen var jag även hos min sjukgymnast och vi har nu kommit igång med rehabiliteringsträningen på deras gym där. Gjorde en hel del ansträngande övningar som min axel verkligen kände av igår. Plus att jag blev inringd 3 timmar tidigare till jobbet för att det var kaos så jag kände verkligen av att jag levde igår kväll när jag kom hem haha. Dock så har jag hittat en fantastisk vän. Han heter Voltaren och har räddat mitt liv lite här denna veckan. Har kört på gelen innan men inte riktigt tyckt att den hjälp så testade kapslar nu och yes vad skönt det lindrar så har faktiskt mått hyfsat denna veckan med min axel.
Tyvärr mår ju kroppen inte jättebra av att äta massa tabletter..
Inatt vaknade jag till och kände mig jättekonstig. Det typ tryckte i huvudet och klumpade sig i halsen. Kändes som jag låg där jättelänge innan jag fattade att amen jag måste nog gå upp på toan. Där inne möts jag av min spegelbild som det bara forsar näsblod om. Det blödde redigt mycket men efter ca 20 minuter fick jag äntligen stopp på det. Vet inte om det kan vara tabletterna men gissar på det eftersom många såna är blodförtunnande. Men är faktiskt väldigt stolt över mig själv. Hade mycket näsblod när jag var liten och det är en av de sakerna jag tycker är som obehagligast, fick alltid jättepanik och grät hur mycket som helst vilket brukar göra det hela värre så det bara kommer mer. Men i natt höll jag mig lugn och stressade inte upp med tankar som att det aldrig skulle sluta. Min stackars pojkvän väckte jag med som fick stå och klappa mig på ryggen <3
 
Börjar jobba kl 3 idag, till 19.30. Kort pass, lite lagom sådär en fredag. I kväll är jag och Simon bjudna till Anna på middag så det ska bli mysigt.
Ha en fantastisk helg! :*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0